Šri Ramana Maháriši o Bohu a o Já

26.04.2011 17:01

 

  Výňatek z knihy "Buďte čím skutečně jste", kde odpovídajícím je Šri Ramana Maháriši, str. 141, v překladu Jany Vilímovské (editoval David Godman) - s laskavým svolením serveru www.advaita.cz, kde tuto hodnotnou knihu naleznete celou zdarma ke stažení v elektronické podobě.

 

 

Ot.: Je Bůh od oddělen?

 

Odp.: Já je Bůh. „Já jsem“ je Bůh. Tato otázka vzniká proto, že se stále

vážete k egoistickému já (ego já). Nevznikne, pokud se upnete ke skutečnému

Já. Je to proto, že skutečné Já se nechce a nemůže na nic ptát. Kdyby

byl Bůh od Já oddělen, musel by to být Bůh prostý Já, což je absurdní. [2]

Bůh, který se zdá neexistovat, je jediný, který skutečně existuje, zatímco

jedinec, jenž se zdá existovat, je vždy neexistující. Mudrci říkají, že nádherným

svrchovaným poznáním je jedině stav, ve kterém člověk poznává

svou vlastní neexistenci (sunja). [3]

Vy si teď myslíte, že jste individualita, že existuje vesmír a že Bůh je mimo

kosmos. Takže tu existuje myšlenka oddělenosti. Tato představa musí zmizet.

Protože Bůh není oddělen od vás ani od kosmu. Také Gíta říká:

 

Jsem (věčné) Já, ó Pane Spánku,

Jež sídlí v srdci všech bytostí.

Jsem počátek a střed každého tvaru,

Jsem i jeho koncem. (Bhagavad Gíta, X.2O)

 

Bůh tedy není jen v srdci všech, je vzpruhou všech, je zdrojem všech, je

místem jejich přebývání a jejich koncem. Všichni z něj vystupují, mají

v něm svou oporu a nakonec se v něm rozpouštějí. Proto není oddělen.

 

 

 

 

Astro-Aura, cesty sebepoznání © 1998-2024

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode