Afirmace pro 13. týden 2019

24.03.2019 09:54

 

 

 

"Afirmace" na rok 2019 budou sestavovány z citátů, 

které se dotýkají pohledů na Absolutno -

 

-  ve druhé části 

opět ve vazbě na nauku Šrí Ramany Mahárišiho.

 


 

 

 

 

25.3. - 31.3.  13. týden 2019

 

 

 

Podobně jako cokoliv krát nula je nula, také platí, 

že cokoliv krát nebo cokoliv plus nekonečno je nekonečno. 

Pokud od nekonečna odečtete jakkoliv vysoké číslo, 

zůstane vám vždy nekonečno. 

Stejně tak, pokud se budete pokoušet nekonečno podělit. 

Nekonečno je zkrátka tak velké, 

že i když od něj budete každou vteřinu odečítat miliony, 

stejně vám vždycky zůstane nekonečno. 

 

 

matematika.cz

 

 

 

 

 

 

 

-------------------

 

 

 

 

 

 

"Proto vám říkám, poznejte, 

že skutečně jste nekonečné čisté bytí, Já*

Vždy jste tímto Já* a ničím jiným než Já*."

 

 

 

 

Bhagavan Šrí Ramana Maháriši

 

 

 

 

 

"Afirmace" na rok 2019 budou sestavovány z citátů, 

které se dotýkají pohledů na Absolutno -

 

-  ve druhé části 

opět ve vazbě na nauku Šrí Ramany Mahárišiho.

 


 

 

 

28.1.- 3.2. - 5. týden 2019


 

 

 

 

„Neexistuje nic, co bychom znali důvěrněji,

ale zároveň jde o nejzáhadnější fenomén v celém vesmíru*."  

 

 

 

* řeč je o "vědomí"

 

 

David Chalmers

 

 

 

 

 

 

-------------------

 

 

 

 

 

 

Otázka Hledajícího.: 

 

Tvořím součást stvoření a tak zůstávám závislý. 

Nemohu rozluštit záhadu stvoření dokud nebudu nezávislý. 

Přesto prosím Šrí Bhagavána, aby mi na mou otázku odpověděl.

 

 

 

Odpověď Bhagavána Šrí Ramany Mahárišiho .: 

 

Ano. 

Bhagaván vám říká, „Staňte se nezávislým a vyřešte záhadu sám. 

Je na vás, abyste to udělal.“ 

 

Dále, kde jste teď, když kladete tuto otázku?

Jste ve světě nebo je svět ve vás? 

 

Musíte připustit, že ve spánku svět nevnímáte, 

ačkoli nemůžete svou existenci v té době popřít. 

 

Svět se vám jeví jen tehdy, když jste vzhůru. 

 

Kde tedy jste? 

 

Svět je jasně vaší myšlenkou.

 

Myšlenky jsou obrazy vaší mysli. 

 

Nejprve je stvořeno „já“ a potom svět.

 

Svět je stvořován tímto „já“, které naopak vzniká z Já. 

 

Záhada stvoření světa tedy bude rozřešena, 

vyřešíte-li stvoření „já“. 

 

Říkám tedy, najděte své Já.

 

A dále, přichází svět a ptá se vás 

„Proč existuje „já“? Jak bylo „já“ stvořeno?“

 

Jste to vy, kdo klade otázku. 

 

Tazatel musí vytvořit vztah mezi sebou a světem. 

 

Musí připustit, že svět je jeho vlastní představou. 

 

Kdo si ho představuje?

 

Nechť tedy najde „já“ a potom Já. 

 

Navíc všechna vědecká a teologická vysvětlení nejsou v souladu. 

Rozdíly mezi těmito teoriemi jasně ukazují

neužitečnost hledání takových vysvětlení. 

Taková vysvětlení jsou čistě mentální nebo intelektuální a nic víc. 

Přesto jsou všechna pravdivá v souladu se stanoviskem jedince. 

 

Ve stavu realizace stvoření neexistuje. 

 

Když člověk vidí svět, nevidí sebe samého. 

 

Když vidí Já, nevidí svět. 

 

Spatřujte tedy Já a realizujte, že tu žádné stvoření nebylo.

 

 

 

Bhagavan Šrí Ramana MahárišJá* ´= vevyššímu Já (Absolutnu), nikoliv k egu

 

 

* = Vyšší já (Absolutno); nikoliv ego

 

 

Astro-Aura, cesty sebepoznání © 1998-2024

Tvorba www stránek zdarmaWebnode