Na rok 2012 jsou pro Vás připraveny týdenní afirmace podle Egyptského Tarotu (autorství: Clive Barret) a Bhagavadgíty (překlad: Šri Šrímad A.Č. Bhaktivédanta Swami Prabhupáda: "BHAGAVADGÍTA taková, jaká je").
25.6. - 1.7. - 26. týden 2012
Karta malé arkány - Princezna (Páže) mečů
Tento list Tarotu v obecném smyslu přináší ne zcela očekávanou (tím méně žádoucí) příležitost přicházející zvenčí - k vyjasnění všeho neprůhledného, skrytého či potlačovaného. Ač se sice jedná o příležitost, která na úplný konec může přispět k dobru, jak už to v božské zákonitosti i tohoto světa chodí, sama o sobě je poměrně velice nepříjemná, konfliktní, ostrá a rozhodně nikoho v klidu nenechá. A v daný čas také skutečně jen málokdo myslí na ono dobro, jež z toho všeho může plynout …
Je ale třeba snažit se tuto situaci a její konfliktní až agresivní vlivy zvrátit ke konstruktivnosti jak jen to jde, protože jinak následuje stejně jen rozdělení, rozchod a zboření plánů. Pak teprve je možné rozebrat i úplné detaily všech protichůdně či nesouladně působících sil a nalézt správné a objektivní řešení, které (chtě nechtě) odsouhlasí již všichni zúčastnění. Pak se jedná o proces růstu, v němž má konflikt a někdy dokonce i hádka své místo, protože přináší čerstvý vzduch tam, kde už se stejně dávno nedalo dýchat – otevírá a umožňuje následně řešit vše, co nebylo v pořádku a staví tak do budoucnosti nový pořádek.
Jako u všech mečových karet (jim jako živel přináleží vzduch) lze ale v tomto procesu očekávat velmi ostrá až velmi nepěkná slova, drsnou a nesmlouvavou kritiku, celkově hodně nepříjemný průvodní podtext směrem k té osobě, jíž jsou adresována (nepřátelství, nevraživost vyplývající především z předcházejícího nesouhlasu - často obalené silou jasných argumentů, přesných slov a rádoby silného rozumu a intelektu - které se nakonec mohou ukázat jako zcela liché, je-li vzata v úvahu celková situace a hodnoty všech osob, jichž se toto dotýká ). Je jasné, že pokud se tato energie objeví ve vztazích, kde jsou běžně zásadní city, je její vliv asi nejničivější – ačkoliv ani tam, kde obvykle hraje roli rozum není příjemná, i protože se většinou neobejde od části, která je buďto nefér, neobjektivní až zlá – anebo natolik netušená, že může svým náhlým vyvstáním způsobit velká zklamání a citovou bolest – a to i tehdy, když jde o správnou argumentaci a konečně vyslovenou, ale třeba i celá léta skrývanou a potlačovanou pravdu. Tam, kde se ovšem jedná o schválnost a škodolibost či dokonce odhalenou zášť, je samozřejmě lépe se o záchranu situace nepokoušet vůbec.
List patří mezi dvorní karty, symbolizuje buďto všechny výše popsané příležitosti a situace anebo také děti – spíše děvčata – či velmi mladé osoby marticko-merkurického typu (sice mentálně v mnohém velmi nadané a bystré, ale současně prchlivé, nerozvážně prosazující tvrdohlavě svou) a spíše tmavšího vzhledu (zejména se toto týká barvy očí a vlasů). Často se proto stane, že rozsáhlý a intenzivní konflikt škodolibě vyburcuje právě tento lidský typ a postava, někdy ovšem naopak dokonce zcela nevědomky, na základě vlastní dílčí nespokojenosti s čímkoliv podružným.
Karta je spíše rozčilujícího až negativního vyznění – nakolik se daří z jejího neklidného a nesouladného a mentálně provokujícího impulsu dosíci pozitivních výsledků a přenastavit to, co skutečně nebylo správné (ovšem jen tehdy, když je jasný rozum provázen i vlivy duchovními a vnitřní moudrostí – a tedy i principem lásky, byť by byl skryt za sílu intelektu) anebo nakolik je sám tento nadcházející konflikt velký, intenzivní, či dokonce směřující k ukončování věcí - ukazují potom ostatní listy dané tarotové sestavy.
Princezna (Páže) mečů v Egyptském Tarotu je symbolizováno postavou princezny, která - stojíc na vrcholku skály - právě se chystá zabodnout svůj meč hned vedle oltáře s maskou boha Bese a s obětinou hořícího kadidla. Má sice již vybavení svou zbraní (intelekt a všechny jeho dary) – ale potřebuje stále dohled zkušenějších, aby sobě či jiným nezpůsobila škody (a této hrozby si není ani přinejmenším vědoma - viz.symbol mraků na nebi za ní – vláda jakéhokoliv živlu, tím spíše pak člověka, je vždy Absolutnu podřízena a každá taková osoba - zde:princezna - která toto neví a staví své vlastní síly na roveň božství, se nutně setká s trestajícími okolnostmi, které jsou Jeho projevem – zde:chystající se bouře), hodlá ji totiž využívat bez patřičné moudrosti k podpoře svých vlastních cílů, které považuje za vrcholné, někdy dokonce za božské. A ač v hmotném slova smyslu může dosahovat některých i velmi výsostných výsledků, je pouze otázkou času, kdy se toto vše obrátí nejen proti druhým, ale i proti ní samotné – aby ovšem i díky tomu nakonec mohla opustit své současné nedospělé stanovisko a začala svým bystrým intelektem párat po skutečném světle poznání.
Bhagavadgíta, kapitola druhá - Shrnutí obsahu Bhagavadgíty - sloka 62:
"ROZJÍMÁ-LI ČLOVĚK NAD SMYSLOVÝMI OBJEKTY,
PŘILNE K NIM.
Z TOHO SE RODÍ CHTÍČ
A Z CHTÍČE POVSTÁVÁ HNĚV."
1998-2025
27 let s Vámi!
webové stránky: 225 011-20
(zde právě jste: astro-aura.webnode.cz)
(astro-aura.cz)