Afirmace pro 41. týden 2018

10.10.2018 09:57

 

 

 

"Afirmace"  na rok 2018 jsou věnovány
citátům z knihy od Aldemy Vay


"TAJEMSTVÍ KOSMU

duch - síla - hmota",

 

jejíž obsah může být lidstvu užitečný

patrně ještě po celá dlouhá tisíciletí

a dost možná, že ještě i mnohem později.


 

 

 

 

 

 

 

8.10.- 14.10. - 41. týden 2018

 

 

 

 

 

 

"Celkem lze říci,

že na zemi žijí národy,

jejichž duchovní vědomí se pohybuje

od nejnižšího až k velmi vysokému stupni."

 

 

 

 

 

 

 

-------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

Šrí Ramana příležitostně naznačoval, 

že existují tři typy duchovních aspirantů.

 

Nejpokročilejší z nich Já* realizují, 

jakmile jsou poučeni o jeho skutečné podstatě.

 

Aspiranti druhého typu musí o Já*

nějakou dobu před jeho realizací uvažovat.

 

Příslušníci třetí kategorie jsou méně šťastní, 

protože k dosažení cíle Seberealizace

obvykle potřebují dlouhá léta intenzivní duchovní praxe. 

 

Šrí Ramana někdy používal k popisu těchto tří úrovní tohoto přirovnání: 

„Střelný prach se vznítí jedinou jiskrou, 

dřevěné uhlí musí být nějakou chvíli zahříváno

 a mokré uhlí vyžaduje ke svému vznícení dlouhodobé sušení a ohřívání."

 

Příslušníky prvních dvou kategorií Šrí Ramana učil, 

že existuje jen samotné Já*

jež lze přímo a vědomě zažívat nevěnováním pozornosti 

chybným představám, které o sobě máme. 

 

Všechny tyto chybné představy dohromady nazýval „ne-Já“, 

protože jsou imaginárním nánosem 

nesprávných představ a mylných pocitů, 

jež účinně zahalují opravdové zažívání skutečného Já*

 

Základním mylným pocitem je, 

že je Já* omezeno na tělo a mysl. 

 

Jakmile si člověk přestane představovat, 

že je individuální osobností obývající určité tělo, 

celá superstruktura špatných představ se rozpadne 

a je nahrazena vědomým, trvalým uvědomováním si skutečného Já*."

 

 

 

 

 





Ot.: Jak mohu najít svého Gurua?
Odp. Intenzivní meditací.

Bhagaván Šrí Ramana Maháriši

 

*Já = vyšší Já (neboli: Bytí; Zdroj, Podstata Života a všeho, co existuje; 
neosobní Absolutno – aspekt označovaný slovem Brahman) všezahrnující vědomí; nikoliv ego

Šrí Ramana příležitostně naznačoval, že existují tři typy duchovních aspirantů.
Nejpokročilejší z nich Já realizují, jakmile jsou poučeni o jeho skutečné podstatě.
Aspiranti druhého typu musí o Já nějakou dobu před jeho realizací uvažovat.
Příslušníci třetí kategorie jsou méně šťastní, protože k dosažení cíle Seberealizace
obvykle potřebují dlouhá léta intenzivní duchovní praxe. Šrí Ramana
někdy používal k popisu těchto tří úrovní tohoto přirovnání: „Střelný prach se
vznítí jedinou jiskrou, dřevěné uhlí musí být nějakou chvíli zahříváno a mokré
uhlí vyžaduje ke svému vznícení dlouhodobé sušení a ohřívání.
Příslušníky prvních dvou kategorií Šrí Ramana učil, že existuje jen samotné
Já, jež lze přímo a vědomě zažívat nevěnováním pozornosti chybným představám,
které o sobě máme. Všechny tyto chybné představy dohromady nazýval
„ne-Já“, protože jsou imaginárním nánosemnesprávných představ a mylných
pocitů, jež účinně zahalují opravdové zažívání skutečného Já. Základním mylným
pocitem je, že je Já omezeno na tělo a mysl. Jakmile si člověk přestane
představovat, že je individuální osobností obývající určité tělo, celá superstruktura
špatných představ se rozpadne a je nahrazena vědomým, trvalým uvědomováním
si skutečného Já.

Astro-Aura, cesty sebepoznání © 1998-2024

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode